vineri, 13 martie 2009

Tatal Nostru


 Cea mai iubita rugaciune a crestinilor este cea pe care Iisus Christos ne-a lasat-o si care ascunde in ea adevarurile cosmice :"Tatal Nostru". Prin aceasta rugaciune omul se inalta catre Divinitate, intra in comuniune cu Dumnezeu. Rugaciunea este o forma de meditatie, este cea mai puternica forma a gandirii.
 Isus Cristos ne-a avertizat asupra felului in care ne rugam: „Cand va rugati, sa nu bolborositi aceleasi vorbe, ca paganii, carora li se pare ca, daca spun o multime de vorbe, vor fi ascultati” (Matei 6:7). 
 " Omul este ceea ce gandeste, deci ganditi-va la Suprem " (Vedanta)
" Cand va rugati nu faceti ca ipocritii carora le place sa se roage pentru a fi vazuti de oameni. Ci tu, cand te rogi, intra in odaita ta, incuie usa si roaga-te Tatalui tau, care este ascuns si Tatal tau care vede in ascuns iti va rasplati. "
  Rudolf Steiner vorbea despre „trinitatea superioara” si cele „patru parti inferioare” ca fiind intregul - Omul. 
 Trinitatea superioara, se exprima in cele trei parti superioare ale omului, care sunt de fapt cele trei parti inferioare ale Divinitatii care ne-a dat picatura de suflet („Domnul Dumnezeu […] i-a suflat […] suflare de viata, si omul s-a facut astfel un suflet viu” Geneza 2:7). Principiile acestea pot fi exprimate in Manas, Budhi si Atma; unde Atma reprezinta Omul-spirit, vointa, Budhi este prefigurarea Spiritului de Viata, Manas - Spiritul in sine; deci, in trinitatea superioara a omului primeaza Spiritul. Aceste trei parti superioare ale naturii omenesti pot fi considerate parti ale Divinitatii, iar cele „patru parti inferioare” sunt parti ale divinului.
 Sfanta Scriptura ne spune : „Nu stiti ca voi sunteti Templul lui Dumnezeu, si ca Duhul lui Dumnezeu locuieste in voi?” (1Cor. 3:16); deci, corpul nostru este templul in care salasluieste Spiritul. Cat despre cele patru parti „naturale”, ele sunt: corpul fizic, corpul eteric, corpul astral si Eu-l, componente, de asemenea, dar umane.
 Adevarul Divin al Creatorului despre natura Creatiei este relevat in rugaciunea „Tatal nostru” care se refera la toate cele sapte parti ale omului, pentru care se adreseaza cele sapte cereri-rugaminti. 
 Rugaciunea incepe cu „Tatal nostru carele esti in ceruri”,  prin care omul recunoaste maretia Atotputernicului in imparatia sa. 
 Urmeaza cele trei rugaminti, care se refera la ceea ce este Divin: „Sfinteasca-se numele Tau (1), vie imparatia Ta (2), Faca-se voia Ta (3)”. Trecerea de la imparatia spirituala la cea pamanteasca o gasim in „precum in cer asa si pe pamant”.  Ultimele patru rugi se refera la cele patru componente inferioare; pentru corpul fizic, se roaga: „Painea noastra cea de toate zilele, da-ne-o noua astazi”(4). 
 Cand spunem „si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri”(5), cerem aplanarea greselilor care se comit prin corpul eteric sau vital. 
„Si nu ne duce pe noi in ispita” (6), ispita fiind cea a corpului astral, purtatorul pornirilor, pasiunilor, dorintelor aprige.
 Despre Eu, spunem „si ne izbaveste de cel rau” (7), caci raul salasluieste in noi dimpreuna cu partea divina superioara. 
 Rugaciunea se incheie: „Caci a Ta este imparatia si puterea si slava in veci” ca recunoastere a Celui ce a zidit imparatia, Atotputernicul, pe care il slavim. Amin.
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu